Teva Pharmaceuticals alustab rahvusvahelisel sclerosis multiplex’i päeval, 31. mail kampaaniat „Elu SM-iga” (inglise keeles: Life Moments with MS). Algatuse eesmärk on tõsta inimeste teadlikkust haigusest, tuues esile katsumused, millega SM-i patsiendid seisavad silmitsi, kui neil tuleb kohandada elumuutused, näiteks pere loomine, oma haigusega.

Euroopa hulgiskleroosi platvormi (EMSP) andmetel põeb Euroopas sclerosis multiplex’i enam kui 700 000 inimest. Võrreldes meestega on SM-i esinemissagedus naiste seas üle kahe korra suurem. Haigus on rohkem levinud lapsesaamiseas naiste hulgas. Diagnoos saadakse keskmiselt 30. eluaasta paiku ning 35% naistest lükkab haiguse tõttu edasi otsuse laste saamise kohta.

 

Konkreetsemalt väljendudes mõjutab rasedus või selle planeerimine otseselt annustamisskeemi. Kirjandusest selgub, et patsiendid peavad tegema tervishoiuteenuste osutajatega koostööd, et luua avatud ja vastastikusel usaldusel põhinev ravisuhe ning saada pikaajaliseks SM-i raviks vajalikke teadmisi ja oskusi.

 

Video „Life Moments with Multiple Sclerosis” on vaadatav sellelt lingilt.

 

 

Allikad
 

1. Saunders C et al. Factors that influence adherence and strategies to maintain adherence to injected therapies for patients with multiple sclerosis. J Neurosci Nurs. 2010 Oct;42(5 Suppl):S10-8.

 

2. Costello K et al. Recognizing nonadherence in patients with multiple sclerosis and maintaining treatment adherence in the long term. Medscape J Med. 2008;10(9):225.

 

3. National Multiple Sclerosis Society. Pregnancy and Reproductive Issues. Available at: http://www.nationalmssociety.org/Living-Well-With-MS/Family-and-Relationships/Pregnancy. Last accessed May 2017.

 

4. Carvalho AT et al. Rev Neurol. 2014 Dec; 59(12):537-42.