"Mulle meeldib siin osakonnas. Muudame tuhandete inimeste elu paremaks." Amanda Fernandes vastutab patsientide toetusprogrammi (PTP) TevaCuidari eest Brasiilias ja Argentiinas. Ja ta tahab, et kõik sellest teaksid.

TevaCuidar, endise nimega PACO, on Brasiilia PTP, mis sai alguse 2003. aastal ja mis oli algselt mõeldud hulgiskleroosi (SM) ravi saavatele patsientidele abi ja toe pakkumiseks. Amanda liitus programmiga kohe, kui Teva Brasiilias tegutsema hakkas ja on alates 2006. aastast olnud üha enam kaasatud. "Programm sai alguse, sest märkasime, et SM-i diagnoosiga inimesed ei vaja mitte üksnes teavet haiguse kohta, vaid ka tuge igapäevaelus."

 amanda-fernandes

"SM-i diagnoos muudab elu ja selle mõju ulatub füüsilistest sümptomitest kaugemale," selgitab Amanda. "Patsiendid vajavad mitmesugust abi, sh emotsionaalset ja psühholoogilist tuge. Selgitamine, kuidas ravimeid võtta, oli kõigest algus."

 teva-cuidar-logo

Kui Teva 2006. aastal Brasiiliasse jõudis, laienes ettevõte pühendunud tervishoiuspetsialistide meeskonna võrra, kes töötasid PTP-s, et hoolitseda patsientide vajaduste eest. "Programm muutus asjatundlikumaks," meenutab Amanda. "Muutsime patsientidega kontakteerumise viisi ja täiustasime materjale. Kui saime Teva kaitsva tiiva alla, muutus patsientide ravimine osaks ülemaailmsest teavitusprogrammist."

Teva taipas kiiresti, et patsiendid saavad PTP-st enim kasu juhul, kui neil tekib abistavate spetsialistidega vastastikune usaldus. Amanda selgitab: "Kui patsientidel tekivad neid abistavate spetsialistidega – õdedega, apteekritega – tihedad suhted, saavad nad enesekindlust juurde." PTP töötajad märkasid, et patsiendid olid SM-iga toimetuleku suhtes positiivselt meelestatud.

"Meil oli programmis kõnekeskus, kuid ma tahtsin midagi enamat," räägib Amanda. "Arutasime Tevas", kui tähtis on pakkuda patsientidele parimat võimalikku teenust ja otsustasime palgata agentuuri õdede asemel töötajad, keda saame usaldada koduvisiitide tegemisel. Õdede hankimine väljastpoolt tekitas probleeme tööjõu voolavuse ja lähedase suhte puudumise tõttu patsientidega. Teva palkas 2015. aastal rühma väljaõppinud töötajaid, seega varasema kolme asemel koosnes meeskond 13 tervishoiuspetsialistist.

"Otsustasime neid ka väga põhjalikult koolitada, mitte ainult teadusliku ja tehnilise poole pealt, vaid õpetada ka motiveerivat sekkumist ja probleemide lahendamist patsiendi huvides. Olen selle meeskonna üle väga uhke! PTP pühendumus ja tööle kaasaelamine peegeldub selles, kuidas need inimesed töötavad. Kas tunnete mõnd inimest, kes armastab väga oma tööd? Meie õed on kõik sellised!"

Patsientide elu muutus märkimisväärselt, ütleb Amanda. "Kõige olulisem tulemus oli see, et nad muutusid palju enesekindlamaks, olid palju rohkem valmis ravikuurist kinni pidama. Mida paremini nad oma haigust ja selle mõju mõistsid, seda rohkem said nad aru, millist kasu toob korrapärane ravimite võtmine."

"Patsiendid ei tunnista mitte üksnes ravi, vaid ka selle vajalikkust. Nad õpivad oma heaolu eest vastutama. Nii hea on näha, kuidas koduvisiidid on inimeste elu mõjutanud. Kuuleme sellest PTP-s kogu aeg ja see on nii liigutav ning annab meile nii palju tagasi."

Teva tubli müügi- ja turundusmeeskond on Brasiilia programmi edule palju kaasa aidanud. "Nad mõistavad TevaCuidari meetodi tähtsust osana terviklikust lähenemisviisist SM-patsientide abistamisel," selgitab Amanda. "Oleme teinud multidistsiplinaarse meeskonnana suuri jõupingutusi, et tervishoiutöötajad oleksid programmi ümberkujundamisest ja TevaCuidari kasulikkusest teadlikud."

Teva patsientide tugiprogrammi edu on olnud sedavõrd märkimisväärne, et Teva kavatseb nüüd seda laiendada peale SM-i ka teistele haigustele. "Muutsime PACO nime, et see peegeldaks uut lähenemisviisi, aga ka seetõttu, et soovisime, et Brasiilia patsiendid tunneksid Tevat ja oleksid kursis sellega, mida me tegelikult teeme – hoolitseme inimeste eest," räägib Amanda.

Uue nime ja fookusega kaasnevad tipptasemel tehnoloogia ning väljakujunenud kõnekeskus. "Oleme loonud uue veebilehe (tevacuidar.com) ja tuleme varsti välja uue samanimelise rakendusega, mis lubab meil tehnoloogia veelgi paremini patsientideni viia nii, et neil oleksid uued võimalused meiega ühendumiseks, et meid oma seisundiga kursis hoida."

"Uus lähenemisviis meeldib kindlasti tänapäeva pidevalt ühenduses viibivatele põlvkondadele, kuid tehniliste lahenduste kasutamise eesmärk on lihtsustada patsientide vahelist kontakti hoidmist," selgitab Amanda. "Teeme seda pakutava teenuse parandamise nimel, et kasutada ära tänapäeval saadaolevat suurepärast tehnoloogiat."

NPS-ALL-NP-00023 Oktoober 2018