Estonia Tervise eest hoolitsemine

Migreeniga reisimine: millega enne teele asumist arvestada?

Migreen võib reisi kergesti nurjata. Danielle Newport Fancher annab nõu, kuidas sümptomeid puhkuse ajal vaos hoida.

Hiljuti tekkis mul migreen kõigest kaks tundi enne lennujaama minekut. Plaanis oli sõita puhkusele. Kohvrid olid pakitud ja olin eesootava nädala pärast elevil. Kuid migreen lõi mind niimoodi jalust, et lennujaama minek ei tulnud enam kõne allagi.

Ma polnud mitte üksnes õnnetu, et jäin ilma lõõgastavast ja toredast puhkusest, vaid ka et pidin mitmeks päevaks voodirežiimile jääma. Ma ei jaksanud peadki padjalt kergitada, rääkimata teleri vaatamisest või elutoa diivanile ümberkolimisest, et saada pisutki vaheldust.

Minu migreenihood on sageli vältimatud ja kahetsusväärsed. Et armastan reisida, olen töötanud välja taktika, kuidas valu leevendada ja kõike sellegipoolest võimalikult palju nautida.

Siin on minu reisinõuanded teistele migreeni käes kannatajatele.

Ära pinguta enne reisi üle

Veendu, et sa ei kurnaks end reisieelsel nädalal ära. Asi pole seda väärt. Pole midagi hullemat, kui jätta selja taha raske nädal, et siis vahetult enne reisi kokku variseda.

Joo piisavalt vett

Joo lahkumiseelsetel päevadel rohkesti vett. Olen märganud, et nii lend ise kui ka sellega kaasnev ärevus, millega kaasneb higistamine juba teel lennujaama, tekitavad alati vedelikupuuduse. Võti seisneb selleks aegsasti valmistumises.

Näksid kaasa

Söögikordi ei tohi mitte mingil juhul vahele jätta! Mina võtan puhkusele minnes alati midagi kerget näksimiseks kaasa. Selleks võib olla müslibatoon, pähklisegu, popkorn või teinekord isegi salat. Mis see ka poleks – oluline on mitte anda migreenile võimalust sinu reisi kulgu juhtima hakata.

Säilita rahu

Rahulikuks jäämine on minu jaoks kõige raskem osa, sest selle vastu räägib lihtsalt nii palju asju. Mul on enne teele asumist alati meeletu tung kõik pooleliolev lõpetada ja kodu koristada. Mulle meeldib saabuda puhtasse koju, kus voodi on korralikult tehtud ja tegemist vajavate tööde nimekirjas ei oota suurt midagi.

Kui tean, et olen kõik vajaliku ära teinud, et naasta sooja puhtasse koju, siis möödub mu reis palju meeldivamalt.

Kui kodu on korras, tuleb järgmiseks lennujaama jõuda.

New Yorgis ei pruugi see olla kuigi lihtne, eriti kui reisi algus langeb reede pärastlõunale, mil teed on autodest umbes. Seega murran alati pead, kuidas kõige kiiremini lennujaama jõuda (valikus on sõidujagamisteenus, takso, metroo või rong).

Püüan lõõgastuda ja varuda piisavalt aega, et võimalik lennule hilinemine ei tekitaks pingeid.

Kui olen juba lennujaamas, siis aitab mul kõige paremini rahuneda, kui ostan raamatupoest mõne uue raamatu. Hakkan lugema ega pane raamatut sageli käest enne, kui olengi juba sihtkohta jõudnud.

Kuigi see võib kõlada hullumeelselt, on tegemist suurepärase võimalusega tähelepanu reisistressilt eemale juhtida. Lisaks muudab see sihtkohta jõudmiseks raisatud reisipäeva nagu võluväel nauditavaks.

Erinevad ootused

Reisimine minuga võib olla küll lõbus, kuid mitte alati lihtne.

Enne reisile minekut tuletan alati reisikaaslasele meelde (olgu siis tegemist sõbra, partneri või pereliikmega), et minu migreen võib meie puhkust mõjutada. Võin jääda suisa nii haigeks, et ei suuda mitte midagi nautida.

Minu jaoks ei ole probleemi voodisse heita, kui teised omi asju ajavad. Mõnedele reisikaaslastele see sobib, samas kui teistele valmistab see pigem meelehärmi, kui nad peavad minust lahkuma ja mind haigena üksi jätma.

Igal juhul on parem ootused kohe välja selgitada, et kõik teaksid varakult, mis reisil võib ette tulla. Siis ei tunne keegi end halvasti, kui asjad ei suju kavakohaselt.

Lennujaamas ja lennu ajal

Kohe pärast turvakontrolli läbimist ostan suure pudeli vett ja tühjendan sellesse kristalliseeritud sidruni pakid. Sidruniga joon ma vett suurema tõenäosusega. Parim aeg piisava vedeliku tarbimiseks on kohe pärast turvakontrolli.

Lennujaamast vee ostmine on sageli kallis, kuid asi on seda väärt. Ainuüksi pudeli raskus tekitab tahtmise see tühjaks juua, et kott kergem oleks.

Kui olen unustanud näkse kaasa pakkida, siis käin mööda lennujaama müügikohti ja valin midagi, mis ei sisaldaks liiga palju soola ega suhkrut. Ka juhul, kui mul ei ole kõht tühi, pean siiski veenduma, et olen paaritunniseks söögivaheks valmis.

Lennu ajal joon veel vett. Kui stjuardess käruga minust möödub, küsin alati vett juurde ja joon selle ära.

Veeda hästi aega (ja puhka)

Võitlen pidevalt hetke nautimise ja enese tagasihoidmisega selle nimel, et mitte migreenihoogu esile kutsuda. Püüan võimalikult paljut nautida, kuid samas end mitte liigselt tagant sundida ega ära kurnata.

Kõige paremini kosutab uinakute tegemine ja ajutine üksiolek.

Anna endale pärast puhkust hõlpu

Pärast puhkuselt naasmist meeldib mulle võimaluse korral paar päeva eraldatult veeta, et reisist taastuda.

See jätab mulle ajalise puhvri. Kui olen end liigselt tagant sundinud, siis on puhkuse lõpus veel võimalus lõõgastuda ja taastuda.

Järeldused

Migreenihoog võib sind tabada ootamatult ja seda ei pruugi olla võimalik vältida. Kui reisid sageli, on tähtis valmistuda halvimaks. Migreen võib reisi kergesti nurjata, aga kui oled enne lennukisse istumist vajalikke ettevalmistusi teinud, siis möödub reis nauditavamalt.

LA/TV/20/0017 Juuli 2020

Leidsin selle artikli:

Jagage seda lehte: